KALBURABASTI




Bu gün sizlere müthiş bir kalburabastı tarifi vereceğim. Eminim bayılacaksınız.:)
    


          MALZEMELER:

- 1 çay bardağı süt 
- 1 çay bardağı sıvı yağ 
- 100gr (1 çay bardağı dolu) erimiş margarin veya tereyağı (ben tereyağı kullandım) 
- 1 paket kabartma tozu
- 1 su bardağı kadar dövülmüş fındık içi kullandım
- Aldığı kadar un


       ŞERBETİ İÇİN:
- 2,5 su bardağı şeker
- 1 tatlı kaşığı limon suyu
- 3 su bardağı su




        YAPILIŞI:

  İlk önce şerbetimizi kaynamaya bırakıyoruz. 
Hamur malzemelerinin tamamını yoğuruyoruz. Ele yapışmayan yumuşak bir hamur oluyor. Bu arada ben fındık içini hamurda kullandım, genellikle arasına koyarlar. Şekil vermek için rendenin büyük kısmını veya şöyle bir aparatınız varsa 




üstüne bastırıp katlayarak şekil veriyoruz. 180 derece fırına veriyoruz. Piştikten sonra da şerbetini üzerine döküyoruz.






AFİYET OLSUN!!

YORUMLARINIZI VE SORULARINIZI AŞAĞIDAKİ YORUM BÖLÜMÜNE BIRAKABİLİRSİNİZ ☺️









Yorumlar

  1. Denedim çok güzel oldu, ellerinize sağlık ��

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞERBETLİ FINDIKLI TATLI

KABAK DOLMASI