ŞEKERPARE
➨Merhaba arkadaşlar, herkese hayırlı ramazanlar diliyorum 🙏. Epeydir sizlerle tarif paylaşamadım, bugün Ramazan nedeniyle şerbetli tatlı paylaşmak istedim. Hemen tarife geçelim.
Bana facebook, instagram ve Twitter dan ulaşabilirsiniz:
FACEBOOK: Gülsüm Çakıroğlu
INSTAGRAM: benim_lezzetli_mutfagim
TWITTER: @MutfagBenim
MALZEMELER:
- 4 su bardağı un (silme şeklinde, kontrollü koymak gerekir)
- 1 paket tereyağı
- 1 su bardağı pudra şekeri
- 4 yemek kaşığı irmik
- 2 yumurta
- 1 paket kabartma tozu
- Üzeri için fındık
- 2,5 su bardağı şeker
- 3 su bardağı su
- 1 yemek kaşığı limon suyu
YAPILIŞI:
Ilk önce şerbetini hazırlıyoruz (şekerparemiz pişene kadar soğuması için). Şekeri ve suyu bir tencerede kaynatıyoruz. Kaynama işlemi 10-15 dakika yeterli olacaktır. Limon suyunu ilave ettikten sonra 1- 2 dakika sonra altını kapatabilirsiniz.
Oda sıcaklığında yumuşamış olan yağımızı derince bir kaba alıyoruz. 1 su bardağı pudra şekeri, 4 yemek kaşığı irmik, 2 yumurta ilave ediyoruz. Kabartma tozunu unla birlikte eleyerek ilave ediyoruz. Un miktarı aldığı kadar olacak ve ele yapışmayan yumuşak bir hamur elde edeceğiz. Şekil verirken boyutunu istediğiniz şekilde ayarlayabilirsiniz (küçük ya da büyük arzu ettiğiniz şekilde). Yuvarlaklar yapıp ortasına fındık bastırıyoruz. 180 derece ısıtılmış fırına veriyoruz, şekerparelerimiz kızarınca fırından çıkarıyoruz. Soğumuş olan şerbetimizi şekerparelerimizin üzerine döküyoruz. Şekerpareler şerbeti çekerken kaşık yardımıyla bir iki kez şerbeti üzerine gezdirirseniz daha güzel çekecektir.
Bu tarifi denemenizi tavsiye ediyorum eminim beğeneceksiniz. 😋
AFİYET OLSUN!! 😊




Yorumlar
Yorum Gönder