ŞEFTALİLİ KEK
➨Merhaba arkadaşlar bu seferki tarifimizde önce resmi paylaşayım ki motivasyon olsun 😁 Görsel açıdan gerçekten göz doyurucu bir lezzet. Tam mevsimindeyiz.
MALZEMELER:
- 125 gr oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı
- 4 adet yumurta
- Yaklaşık 1,5 su bardağı toz şeker
- 1 su bardağı süt
- 1 paket vanilya
- 1 paket kabartma tozu
- 2 su bardağı un
- 2-3 adet şeftali (ben nektari kullandım kabuğunu soymuyoruz )
- Süslemek için pudra şekeri
YAPILIŞI:
Yumuşak tereyağı ile şekerimizi 2 dk kadar çırpıyoruz. Karışımımızın içine yumurtaları tek tek kırıyoruz, bir süre daha çırpıp özleşince kalan malzemelerimizi ekleyip kek hamuru oluşturuyoruz. İstediğiniz bir kek kalıbının tabanına yağlı kağıt serip kek hamurunun yarısını kalıbımıza döküyoruz. Üzerine dilimlediğimiz şeftalileri diziyoruz. Kalan hamuru da üzerine kapatacak şekilde yaydıktan sonra düzeltip diğer şeftalileri de istediğimiz şekilde kek hamurumuzun en üstüne diziyoruz.
Biraz pudra şekeri serpiyoruz (isteğe bağlı) 180 derece önceden ısıtılmş fırında pişiriyoruz. Servisten önce pudra şekeri serpip dilimleyebilirsiniz.
BİR FİKRİM VAR: Bu keki yazdan difrize doğrayıp koyduğumuz şeftalilerle kışın da yapabilirsiniz. Biraz daha sulu olacağı için tel süzgeç üzerinde bekletirsek fazla suyunu almış oluruz.
Afiyet olsunn!😊
Sorularınızı ve yorumlarınızı aşağıdaki yorum kısmına bırakmayı unutmayın. En güzel denenmiş tağriflerimi sizinle paylaşıyor olacağım takipte kalın.

Normal de meyveli kek yemeği ve yapmayı sevmem ama çevremdekiler sevince denemek zorunda kaldım. Ama pişman olmadım. İlk kez meyveli keki severek yedim. Çok teşekkürler. Lütfen daha fazla tarif yayınlayın :))
YanıtlaSilAfiyet olsun. Yeni tarifler için takipte kalın👌
YanıtlaSil