ELMALI KURABİYE

Merhabalar, bugün sizlerle elmalı kurabiye tarifi paylaşacağım. Tabi ki bu tarifi seçme sebebi yaklaşan yılbaşı. Eminim hepiniz beğenerek deneyeceksiniz :)

       Malzemeler;
        
         HAMURU İÇİN;
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 paket margarin oda sıcaklığında (tereyağı da olabilir)
  • 1 paket kabartma tozu
  • 4 su bardağı un.
  • Üstü için pudra şekeri (soğuduktan sonra eleyerek )

     İÇ MALZEMELERİ;
  • 6 orta boy elma (tercihen ekşi elma)
  • 5-6 yemek kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • Bir su bardağı ceviz (bıçakla doğranmış olacak)

  Önce iç malzemeyi hazırlıyoruz(soğuması için);
       Elmalarımızı rendeliyoruz. İçine şekeri ilave ederek elmalar suyunu salıp çekene kadar pişiriyoruz. Sonra tarçın ve ceviz içini ilave edip karıştırıyoruz. İç harcımızı soğumaya bırakıyoruz.

  Hamurun hazırlanışı;
       Yoğurt, sıvıyağ ve margarini derin bir kapta karıştırıyoruz. Unu ve kabartma tozunu eleyerek ilave ediyoruz. Hazırlamış olduğumuz hamurumuzu şeklini istediğimiz şekilde yapabiliriz, biz klasik elmalı pasta şeklinde yaptık. Sizler farklı şekillerde yapabilirsiniz.


 180 derece de 25 dakika pişiriyoruz. Fırına göre farklılık gösterebilir. Kurabiye kızarmayacak Soğuduktan sonra bolca pudra şekeri serpiyoruz .




                          AFİYET OLSUN;)

Yorumlar