ŞULE'NİN KEKİ




➨ Merhaba bugün sizlere güzel bir kek tarifi vereceğim, önce malzemeler;



                  MALZEMELER:

  • 4 yumurta 
  • 1,5 bardak şeker
  • Yarım limon (kabuğunu rendeleyebilirsiniz)
  • 1 bardak sıvıyağ
  • 1 bardak yoğurt 
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 bardak kadar un (kıvamını siz kendinize göre de ayarlayabilirsiniz)
  • 1 paket vanilya (tercihen)

    NOT: Malzemelerimiz daima oda sıcaklığında olmalı. Hamur işlerinde bu çok önemlidir. 

                   YAPILIŞI:
     Yumurtamızı derin bir kaba kırıyoruz. 1,5 bardak şekerle mikser yardımıyla çırpıyoruz. Yumurtanın rengi değiştiğinde olmuş demektir (2 dakika yeterli olur). Limon, yoğurt ve yağımızı koyup mikserle kısa süreli karıştırıyoruz. Unumuzu kabartma tozu ve vanilyayla karıştırarak sıvıların üzerine eliyoruz. Daima önce sıvılar sonra katılar ilave edilir. Unu koyduktan sonra mikserle çırpmıyoruz, spatula veya bir tahta kaşıkla içeriden dışarıya doğru saat yönünde karıştırıyoruz. Bu kısımda hamurumuza kibar davranıyoruz. Yağladığımız kalıbımıza boşaltıyoruz.Üzerine ceviz ya da fındık sepeleyebilirsiniz. 180 derece ısıtılmış fırına veriyoruz. 35-40 dakika (fırından fırına değişebilir) pişiriyoruz.





NOT: 35 dakika fırınımızın ağzını açmamalıyız. Erken açarsanız kek çökebilir. Kürdan testi yapabilirsiniz. Ben genellikle 36-37. dakikada fırınımı kapatıyorum. Keki çıkarmadan fırının ağzını açıp 5 dakika bekletiyorum, bunun sebebi birden sıcak havadan soğuk havaya geçip çökme olmasın diye. Bu püf noktalara dikkat ederseniz çok güzel kekleriniz olur. Ben daima tahta kaşık kullanırım, katı malzemeleri mutlaka eleyerek koyuyorum.

AFİYET OLSUN ;) 

   

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞERBETLİ FINDIKLI TATLI

KALBURABASTI

KABAK DOLMASI