ZELİŞ'İN POĞAÇASI (ÇİÇEK EKMEK)




♡YENİ OLUŞTURDUĞUMUZ SİTEMİZE GÖSTERDİĞİNİZ İLGİDEN DOLAYI TEŞEKKÜR EDERİZ. ELİMDEN GELDİĞİNCE DENENMİŞ VE NET TARİFLER PAYLAŞMAYA ÇALIŞIYORUM. GÜVENLE DENEYEBİLİRSİNİZ.♡


➨ Merhaba, bugün sizlerle kardeşimin poğaça tarifini paylaşacağım. Ben bu poğaça tarifini çiçek ekmek olarak uyarladım. İç malzeme koyarsanız poğaça olur.
                 



                  MALZEMELER:

  • 1 su bardağı ılık süt
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 2 adet yumurta (beyazı içine sarısı üzerine sürülecek)
  • 1 çorba kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaçığı tuz
  • 1 küçük paket yaş maya veya 1,5 tatlı kaşığı instant maya
  • Alabildiği kadar un ( 6 su bardağı kadar un alıyo)

         YAPILIŞI:
    Derin bir kapta ılık süt, su ve instant mayamızı karıştırıyoruz. 1 yemek kaşığı şeker ilave ediyoruz. Sıvı yağı, yumuta akı, tuzu karıştırıyoruz. 5 bardak unumuzu eleyerek hamurumuza karıştırıyoruz ( bu işlemi tahta kaşık yardımıyla yaparsanız elinize yapışmaz) . 6. bardağı yavaş yavaş yediriyoruz. Buradaki amaç hamurun kıvamını istediğimiz yumuşaklıkta ayarlayabilmek. Yumuşak bir hamur olacak, elinize çok yapışırsa çok az miktarda un ilave edebilirsiniz.

     Hamur iyice şeklini alıp özleşince ağzına streç geçirip üzerine bir örtü atarsanız mayalanma işlemi hızlı olacaktır. 45 dakika kadar dinlendirin. Mayası gelince hamurun içerisindeki gazı çıkartmalıyız (hamurumuzu nazikçe yoğuruyormuş gibi gazını alacağız) işlemi yapmazsanız içerisindeki kalan gaz sizin maya tadı almanıza neden olacaktır.Bu mayalama yaptığımız hamurlarda en önemli noktadır. Mayası gidiyor diye düşünmemeliyiz zaten ikinci bir mayalama işlemi yapacağız.
   Şekil verirken elinizi unlayıp ya da yağlarsanız elinize yapışmaz. Şekil verme işleminde ben çiçeğe benzemesi için ortaya büyük yanlara ise küçük bezeler yaptım. Tepsiye dizdikten sonra 2. mayalama işlemimiz olan tepsi mayalamasını yapacağız. Bu aşamada size süre vermiyorum çünkü mayalanma işlemi oda sıcaklığına göre değişebilir. Şekli 2 katı büyüklüğüne ulaştığında siz zaten anlayacaksınız.
   
     Tepsi mayalama işlemi bitince üzerine yumurta sarısını sürüp susam ya da çörek otu sepeliyoruz. 






      Önceden ısıttığımız 180 derece fırında güzelce pişiriyoruz. 

       Özellikle çocuklarınıza sandviç ekmek gibi de yapabilirsiniz. Ev yapımı sağlıklı bir ekmek elde etmiş olursunuz.





  AFİYET OLSUN ;)

Yorumlarınızı ve sorularınızı aşağıdaki yorum bölümüne bırakabilirsiniz.




                  

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞERBETLİ FINDIKLI TATLI

KALBURABASTI

KABAK DOLMASI