ŞERBETLİ FINDIKLI TATLI

➨Merhabalar, bugün sizlere müthiş bir tatlı tarifi vereceğim. Bu tarif yengemin tarifi. Bir yiyen  ikinci hatta üçüncüyü de yer. Arkadaşlarınız, dostlarınız bayramlarda, yılbaşlarında bu tatlıyı sizden ister. Tadı damağımda kaldı diyebilirler. Deneyin ve görün. 


        Malzemeler:
  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • Biraz  tereyağı (oda sıcaklığında) 4 yemek kaşığı yeterli olacaktır.
  • 1,5 yemek kaşığı irmik.
  • İçine bol dövülmüş fındık (1 su bardağı kadar)
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un(unu kontrollü koymalıyız fazla olursa toparlayamayız hamur dağılır)


     Şerbet için:
  • 2.5( ben 2 kullandım) su bardağı şeker
  • 3 bardak su
  • 1 yemek kaşığı limon suyu


     Şerbetli tatlılarda genellikle şerbet soğuk, tatlı sıcak olur. Bu tarifte tam tersi; şerbet sıcak, tatlı soğuk olacak.
   Misafiriniz geleceği zaman bir hafta önceden de kurabiyesini hazırlayıp bırakabiliriz. Kullanacağımız zaman şerbetini kaynatıp üstüne dökebiliriz.

     Hazırlanışı :
   Önce hamurumuzu hazırlıyoruz soğuk olması gerektiği için.
  Bütün malzemelerimizi önce sıvılar olmak üzere karıştırıyoruz. Un ve kabartma tozunu eleyerek koyuyoruz, unu yavaş yavaş koymalıyız. Dağılan hamur olduğu için  hamurumuzu bir araya toparlayamayız.( Böyle durumlarda az miktarda yağ ilave ederek dengelememiz gerekir).
  Kıvamını ayarladığımız da ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlaklar yapıp tepsiye dizelim. 180 derecede hafif kızarana kadar pişirin.
    Soğuyunca kaynattığımız şerbetin ilk kaynarlığı geçince döküyoruz. Kaşıkla şerbeti üzerlerine gezdiriyoruz. Yiyenler helva zannedebilirler (dağıldığı için). Tatlının tek zorluğu bu kısım, ben yöntem geliştirdim geniş bir bıçakla kaldırıp küçük kek kalıplara koyuyorum. Yemesi de kolay servisi de.






AFİYET OLSUN;)

Yorumlar

  1. Tarifi kaydediyorum ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel görünüyor, elinize sağlık 😇
    Keşke tatlıya alerjim olmasa da yapıp yiyebilsem🙈

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli görünüyor elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel gözüküyorlar :)

    YanıtlaSil
  5. En kısa zamanda denenecektir. Çok lezzetli gözüküyor

    YanıtlaSil
  6. Şerbet ve fındık varmış daha ne olsun :) Teşekkürler tarif için :)

    YanıtlaSil
  7. Yine okuyunca canımın çektiği bir tarifle baş başayım :) Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Bana tatlı demeyin de ne derseniz diyin :))) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Merhaba. Şerbetli fındıklı tatlı mükemmel görünüyor. Ellerinize sağlık. Takibe aldım bloğunuzu. Sizi de beklerim :)

    YanıtlaSil
  10. Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık 😊 Blog grubumda paylaşım yapabilirsin. Sevgiler https://www.facebook.com/1577788202276931/posts/2019492791439801/

    YanıtlaSil
  11. Çok leziz duruyorlar. Kahvenin yanına şahane gider ama yapacak vakit yok:( Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  12. Ama gece gece oldu mu şimdi nasıl da canım istedi.
    Elinize sağlık 😍😍

    YanıtlaSil
  13. fındıklı kurabiyeleri çok seviyorum. çok lezzetli görünüyor gerçekten elinize sağlık.)

    YanıtlaSil
  14. birçok kadın gibi ben de tatlıyı çok severim, deneyeceğim :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder