ŞERBETLİ FINDIKLI TATLI
➨Merhabalar, bugün sizlere müthiş bir tatlı tarifi vereceğim.
Bu tarif yengemin tarifi. Bir yiyen
ikinci hatta üçüncüyü de yer. Arkadaşlarınız, dostlarınız bayramlarda, yılbaşlarında bu tatlıyı sizden ister. Tadı damağımda kaldı diyebilirler. Deneyin ve görün.
S oğuyunca kaynattığımız şerbetin ilk kaynarlığı geçince
döküyoruz. Kaşıkla şerbeti üzerlerine gezdiriyoruz. Yiyenler helva zannedebilirler
(dağıldığı için). Tatlının tek zorluğu bu kısım, ben yöntem geliştirdim geniş bir
bıçakla kaldırıp küçük kek kalıplara koyuyorum. Yemesi de kolay servisi de.
Malzemeler:
- 1 yumurta
- 1 çay bardağı sıvı yağ
- Biraz tereyağı (oda sıcaklığında) 4 yemek kaşığı yeterli olacaktır.
- 1,5 yemek kaşığı irmik.
- İçine bol dövülmüş fındık (1 su bardağı kadar)
- 1 paket kabartma tozu
- Aldığı kadar un(unu kontrollü koymalıyız fazla olursa toparlayamayız hamur dağılır)
Şerbet için:
- 2.5( ben 2 kullandım) su bardağı şeker
- 3 bardak su
- 1 yemek kaşığı limon suyu
Şerbetli tatlılarda genellikle şerbet soğuk, tatlı sıcak
olur. Bu tarifte tam tersi; şerbet sıcak, tatlı soğuk olacak.
Misafiriniz geleceği zaman bir hafta önceden de kurabiyesini
hazırlayıp bırakabiliriz. Kullanacağımız zaman şerbetini kaynatıp üstüne
dökebiliriz.
Hazırlanışı :
Önce hamurumuzu hazırlıyoruz soğuk olması gerektiği için.
Bütün malzemelerimizi önce sıvılar olmak üzere
karıştırıyoruz. Un ve kabartma tozunu eleyerek koyuyoruz, unu yavaş yavaş
koymalıyız. Dağılan hamur olduğu için
hamurumuzu bir araya toparlayamayız.( Böyle durumlarda az miktarda yağ
ilave ederek dengelememiz gerekir).
Kıvamını ayarladığımız da ceviz büyüklüğünde parçalar
koparıp yuvarlaklar yapıp tepsiye dizelim. 180 derecede hafif kızarana kadar
pişirin.
AFİYET OLSUN;)




ellerinize sağlık :))
YanıtlaSilTarifi kaydediyorum ellerinize sağlık
YanıtlaSilÇok güzel görünüyor, elinize sağlık 😇
YanıtlaSilKeşke tatlıya alerjim olmasa da yapıp yiyebilsem🙈
çok lezzetli görünüyor elinize sağlık :)
YanıtlaSilÇok güzel gözüküyorlar :)
YanıtlaSilEn kısa zamanda denenecektir. Çok lezzetli gözüküyor
YanıtlaSilŞerbet ve fındık varmış daha ne olsun :) Teşekkürler tarif için :)
YanıtlaSilYine okuyunca canımın çektiği bir tarifle baş başayım :) Elinize sağlık.
YanıtlaSilBana tatlı demeyin de ne derseniz diyin :))) ellerinize sağlık
YanıtlaSilMerhaba. Şerbetli fındıklı tatlı mükemmel görünüyor. Ellerinize sağlık. Takibe aldım bloğunuzu. Sizi de beklerim :)
YanıtlaSilÇok güzel görünüyor ellerinize sağlık 😊 Blog grubumda paylaşım yapabilirsin. Sevgiler https://www.facebook.com/1577788202276931/posts/2019492791439801/
YanıtlaSilÇok leziz duruyorlar. Kahvenin yanına şahane gider ama yapacak vakit yok:( Elinize sağlık.
YanıtlaSilAma gece gece oldu mu şimdi nasıl da canım istedi.
YanıtlaSilElinize sağlık 😍😍
fındıklı kurabiyeleri çok seviyorum. çok lezzetli görünüyor gerçekten elinize sağlık.)
YanıtlaSilbirçok kadın gibi ben de tatlıyı çok severim, deneyeceğim :)
YanıtlaSil