ŞEKİLLİ KURABİYE



➨Merhabalar, bugün sizlerle çok güzel şekilli kurabiyeler yapacağız. Bunu çocuklarınızla yaparsanız çok zevk alacaklardır. Güzel bir etkinlik olabilir. Hemen yapılışına geçelim :)


      MALZEMELER:
  • Bir çay bardağı sıvı yağ
  • 1 yumurta
  • Yarım paket kabartma tozu
  • Bir çay bardağı şeker
  • Yarım paket tereyağı (oda sıcaklığında)
  • Aldığı kadar un


  • Şekil vermek için kurabiye kalıpları. 

     HAZIRLANIŞI:

  Yağ, yumurta ve şekerimizi karıştırıp unu ve kabartma tozunu ilave ediyoruz. Unu aldığı kadar koymalıyız, elimize yapışmayacak fakat kıta da olmayacak. Hamur işlerimizde kabartma tozunu ve unu daima eleyerek kullanıyoruz. Merdaneye yapışmadan kolay açabilmek için 2 adet yağlı kağıttan yararlanabilirsiniz, yağlı kağıdın arasına koyduğumuz hamuru merdane yardımıyla açarak kalıplar yardımıyla şekiller çıkarıyoruz. Tepsimize diziyoruz. Önceden ısıttığımız 180 derece fırına veriyoruz. Önceden ısıtılmış olması önemli. Kenarları hafif kızarınca olmuş demektir fırından çıkardığımızda bir miktarda dışarıda beklediğinde ağızda dağılan mis gibi kurabiyelerimiz olacak. 

NOT: Ben bu kurabiyeleri boş zamanlarımda yapıyorum saklama kapları ile difrizde misafirlerim için bekletiyorum. Çok kolay pratik aynı zamanda tazeliğini korumuş oluyor mutlaka denemelisiniz.
AFİYET OLSUN ☺️








Yorumlar

  1. Şekilli kurabiyeler tam bizlik 💐pek severiz yapmayı da yemeyı de ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. hmmm çok lezzetli görünüyor çayla çok güzel gider ^_^ KONULOJİ'den herkese selamlar sizi takibe aldım <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ben de takibe aldım sizi 😊😊

      Sil
  3. Elinize sağlık, farklı bir tarifle bende çocuklarla yapıyorum çok eğleniyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya çok lezzetli oluyor yapması da çok zevkli nefis oluyor😋😋

      Sil
  4. Şekilli kurabiyeleri görünce çocukluğumu hatırladım. Kalpli, çam ağaçlı bir sürü kalıp vardı. Ne eğlenirdik onlarla kurabiye yaparken. Teşekkürler bu keyifli tarif için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok eğlenceli olurdu. Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim 😊😊

      Sil
  5. her hafta sonu çayımın yanında gördüğüm , belliki artık biligisayarda bile karşıma çıkan kurabiyeler :) kurtulamayacağım belli :)

    YanıtlaSil
  6. Acıkınca uğrayacağım bir site daha :) ... Sitenizi beğendim ve takibe aldım, benim siteye de beklerim ... Selam ve Dua ile...

    www.insanadavet.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. Küçük kardeşim şekilli kurabiyelere bayılır. Malzemeler hazır kalıpları aldıktan sonra yapmaya başlarız. Teşekkürler tarif için.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ŞERBETLİ FINDIKLI TATLI

KALBURABASTI

KABAK DOLMASI