YOĞURT TARİFİ


 Merhabalar bugün sizlere sevgili arkadaşım Meralciğimin isteği üzerine yoğurt mayalamanın tarifini vermek istiyorum. Evde yoğurt mayalamak aslında hiç de zor değil. Eminim hepiniz denemek isterseniz ya da yapan arkadaşlar mutlaka vardır. Öncelikle emin olduğumuz bir yerden süt temin etmeniz gerekmekte. Çünkü market sütleri ile yoğurt çok da başarılı olmuyor maalesef. Ben sürekli aldığım sütçümden 5 kilo sütle mayalama yaptım. Vereceğim tarif de 5 kilodan. Siz buna kendi aldığınız miktara göre ayarlayabilirsiniz.

   Malzemeler:

  • 5 kilo süt
  • 1 yemek kaşığı yoğurt (yani maya)


   Hazırlanışı: 
     Öncelikle sütümüzü derin bir tencereye alıyoruz, güzelce kaynatıyoruz. Süt kaynadıktan sonra altını kısıkta bir süre daha (bu süreyi ben 10 dakika yapıyorum) kaynatıyoruz. Süt kaynarken içerisine bir kepçe koyarsanız sütünüz taşmayacaktır. Sütünüz kaynarken savurarak pişirirseniz daha iyi mayalanır. Pişirme işlemi bittikten sonra soğumaya bırakıyoruz. Yoğurdun genellikle mayalanma sıcaklığı 42-45 derece civarındadır. Termometreniz yoksa sıcaklığını şu şekilde ayarlayabilirsiniz; serçe parmağınızı süte batırıp yaklaşık 7 saniye yanmadan sütün içinde tutabiliyorsanız olmuş demektir. Çok sıcakken mayayı atarsanız yoğurdunuz ekşi olur, soğukken atarsanız da zaten tutmaz. Mayalama kısmına gelince ben bir yemek kaşığı yoğurdu bir kase içine alıyorum, kepçeyle sütten alıp yoğurda ilave ediyorum. Güzelce karıştırıyorum, tenceredeki sütüme döküyorum. Yine karıştırıyorum. Mayalama için ideal olan cam kavanozları tercih ediyorum. Bu şekilde bekleyen yoğurtlar tazeliğini muhafaza ediyor, gerekli olduğu zamanlar taze taze açıp kullanabiliyorsunuz. Sonra tenceredeki sütümüzü kavanozlara boşaltıyoruz. Ben mayalama işlemini fırında gerçekleştiriyorum. Burada amaç hava ile temasını engelleyerek mayalanmanın daha kolay olması. Kesinlikle fırını ısıtmıyorum.
     Kavanozlarımızın ağzını açık halde fırına bırakıyoruz, fırının kapağını kapatıyoruz, burada 3 ya da 3 buçuk saat kadar bekletiyoruz (çok bekletirsek yoğurdumuz ekşi olabilir). Bu süre mayalanma için yeterli olacaktır. Mayalanma işlemi olduktan sonra fırından çıkardığımız kavanozları buzdolabına ağzı açık bir şekilde alıyoruz.Tamamen soğuduğundan emin olduktan sonra ağzını kapatıyoruz. Böylece yoğurdumuzun üstü buhar yapıp sulanmaz. 
   Yoğurdu mayalandıktan sonra buzdolabında 6 saat bekletirsek güzel bir yoğurt elde etmiş oluruz.

PÜF NOKTA: Sütü pişireceğimiz tencereyi önceden su ile çalkalarsak süt dibine tutmaz.

Yoğurdun ne kadar sağlıklı olduğunu düşünürsek özellikle ev yapımı yoğurt tercih edip yapmalıyız.








Yorumlar

  1. Siteniz çok güzel başarılar
    https://serafettingunes.blogspot.com/
    siteme beklerim

    YanıtlaSil
  2. Birde sizin tarifi deneyeceğim
    Çok uğraşıyorum ama yoğurdu tam olarak tutturamıyor ben ya 🙈🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pes etmeyin kesinlikle deneyin bu şekilde tutması gerekiyor:)

      Sil
  3. Kesinlikle ev yoğurdu yapmak hiç zor değil ve üstelik çok sağlıklı. İnsanlar paketlenmiş yoğurtlarla zehir tüketiyor farkında değiller. Özellikle anneler bu tarifi denemeli. Elinize sağlık. Teşekkürler paylaşım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eskiden ne güzel herkes kendi yoğurdunu yapardı şimdi herkes paket ürüne geçmiş çok zararlı. Teşekkür ederim afiyet olsun :)

      Sil
  4. Yoğurt mayalama tarifi niz için teşekkürler. Mutfakta pek de becerikli biri olmadığımı itiraf edeyim. Kıvamı lezzeti tutturmak benim için biraz ileri seviye kaçıyor:) Sizin anlatımınızla yeniden deneyeceğim:) Emekleriniz için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Mutlaka bu şekilde de deneyin tutması gerekiyor. Afiyet olsun :)

      Sil
  5. Bende evde kendim yapıyorum yoğurdu bu şekilde deneyeceğim bu sefer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sağlıklısı ev yapımıdır her zaman. Mutlaka bunu da deneyin çok lezzetli oluyor. Afiyet olsun:)

      Sil
  6. Elinize sağlık yoğurt yapmayı severim bende =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ev yapımı yoğurt çok sağlıklıdır.Bu tarifi de deneyin mutlaka. Afiyet olsun :)

      Sil
  7. Bende senin gibi yapıyorum yoğurdu. Sadece ben fırına koymuyorum. 4 saat üstünü sarıp bekletiyorum oda sıcaklığında. Sonra doğruca dolaba. Artık satın alma yoğurt girmiyor evimize.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle haklısınız, insanlar günümüzde hep paket gıda tüketiyorlar bir bilseler ne kadar zararlı. Afiyet olsun :)

      Sil
  8. siteye en kısa zamanda izle butonu eklemelisiniz bence :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder