KABAK DOLMASI
➨Merhaba bugün sizlerle harika bir kabak dolması yapacağız. Eminim sebze sevmeyen çocuklara yedirebileceğiniz güzel bir dolma olacak, mantıya benzediği için seveceklerini düşünüyorum. Hemen başlayalım.
Bana facebook, instagram ve Twitter dan ulaşabilirsiniz:
FACEBOOK: Gülsüm Çakıroğlu
INSTAGRAM: benim_lezzetli_mutfagim
TWITTER: @MutfagBenim
MALZEMELER:
- 4-5 adet kabak
- Bir kase ince bulgur (köftelik)
- Bir kase kıyma
- Bir soğan
- Bir yemek kaşığı nane (silme)
- Bir çay kaşığı tuz (arzuya göre)
- Yarım çay kaşığı karabiber
- Yarım çay bardağı ılık su
ÜZERİ İÇİN:
- Yoğurt
- Bir iki diş sarımsak
- 1 kaşık salça
- Bir kaşık tereyağı
- Bir kaşık sıvı yağ
- Bir çay kaşığı pul biber
HAZIRLANIŞI:
Öncelikle kabaklarımızı güzelce yıkıyoruz. Kabaklarımızı halkalar şeklinde kesiyoruz.
Kabaklarımızın içini (süngerimsi kısmı) düzgünce çıkarıyoruz. Kabak oyucusu ya da bir kaşığın ucuyla yapabilirsiniz. Bu çıkardığımız kısımları tenceremizin tabanına yerleştiriyoruz. Ziyan etmiyoruz. Kabaklarımızın içlerini çıkardıktan sonra dolmanın iç malzemesini hazırlıyoruz. Bunun için bulgur, kıyma ve soğanı rendeliyoruz, karabiber nane, tuz ve yarım çay bardağı kadar su ile güzelce yoğuruyoruz. Özdeşince hazırladığımız içten parçalar alıp halkaların içine dolduruyoruz. Her iki avucumuzun ortası ile bastırıp iyice yerleşmesini sağlıyoruz. Bu dolmanın içinden çıkmasına da engel oluyor pişme esnasında dağılmıyor. Bütün halkaların içerisini doldurduktan sonra içimiz artarsa tıpkı Çiğ köfte gibi sıkıp dolmaların üzerine koyabiliriz. Kısacası hiçbir malzemeyi arttırıp ziyan etmiyoruz. Tencereye yerleştirdikten sonra kabakların hizasına gelecek şekilde sıcak su döküyoruz. Biraz sıvı yağ gezdirebiliriz, az miktarda tuz sepeleyip güzelce pişmeye bırakıyoruz.
Dolma piştikten sonra servis esnasında önce yoğurt sosu sonra da üzeri için hazırlayacağımız salçalı sosu dökerek servis yapıyoruz. Salçalı sos tıpkı mantı için hazırladığımız sos gibi olacak.
Bu tarifi sizlerle paylaşmak istedim, kabağı sevmeyen herkesin çok severek yiyeceğini düşünüyorum.
Sevgili arkadaşlarımın da yoğun isteği üzerine paylaşıyorum.❤
AFİYET OLSUN ☺






Paylaşımlarınızı severek takip etmeye çalışıyorum daha nice paylaşımlarınız olur inşaallah...Sıkılmadan dirayetle :)...Selam ve Dua ile...
YanıtlaSilSelam ziyareti :)
Ben de sizin paylaşımlarınızı takip ediyorum çok teşekkür ederim 🙏🙏
SilBugün deniyorum bu tarifi. Görüntüsü harika. Akşam sonuçları alınca bilgi veririm. Beğenilmemesi imkansız bence. Teşekkürler tarif için 🙏
YanıtlaSilEmin olun çok lezzetli çok severek yapıyoruz, yiyoruz afiyet olsun 😊😊
Sil